Türkiye'deki paket teslimatlarının tatil sezonunda 476 milyon gönderiyi aşması öngörülüyor

Türkiye'deki paket teslimatlarının tatil sezonunda 476 milyon gönderiyi aşması öngörülüyor

Federal Express Corporation (FedEx Corp.) tarafından yayımlanan bir çalışmaya göre, 2024 yılının Ekim ve Aralık ayları arasında paket taşıyıcılarının Türkiye genelinde, 2023 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 10,1 daha fazla olmak üzere, toplam 476 milyon paketten fazla gönderi dağıtacağını öngörüldü.

Çalışma, 41 ülkede 300'den fazla taşıyıcıya ilişkin 500 bin veri noktası içeren kurye, ekspres ve parsel (CEP) veri tabanını analiz eden Effigy Consulting tarafından yürütüldü.

Veriler, Türkiye için 2023 rakamlarına kıyasla önemli bir artış olduğunu ve 2024 yılında 432 milyon paketten 476 milyon pakete çıktığını gösterdi. Bu anlamda Türkiye, en hızlı büyüyen önemli pazarlardan biri ve bu yoğun sezonda Avrupa'nın en yoğun parsel pazarları arasında ilk 5'te yer aldı. Avrupa genelinde yapılan toplam teslimatların yüzde 7,7'sini temsil eden Türkiye, İngiltere (1,29 milyar), Almanya (1,1 milyar) ve Fransa'nın (524 milyon) gerisinde; İspanya, İtalya, Hollanda ve Belçika gibi diğer büyük Avrupa pazarlarının ise önünde yer aldı. Bu büyüme, Avrupa pazarında doğrudan tüketicilere giden gönderilerin yaklaşık yüzde 70'ini oluşturan e-ticaretteki artıştan kaynaklanıyor.

2023'ün aynı dönemine kıyasla yüzde 9,0 daha fazla olacak şekilde, 2024 Ekim ve Aralık ayları arasında tüm Avrupa genelinde 6,2 milyar gönderi gerçekleştirilmesi bekleniyor. Paket gönderileri uç uca dizildiğinde toplam uzunluğu 1,15 milyon mile ulaşarak Ay’a gidip dönmeye iki kez yetecek bir mesafeyi aşıyor. Bu yoğun sezonda Avrupa genelinde taşınan toplam yük ağırlığının neredeyse 7,5 milyon ton olması bekleniyor. Tahminlere göre Avrupa’da, bu yoğun sezonda kıta dışından ithal edilen ürün miktarının, ihraç edilen ürün miktarını aşması bekleniyor. Örneğin, Çin ve ABD gibi ülkelerden yaklaşık 200 milyon gönderi Avrupa’ya gelirken, Avrupa’dan kıta dışına yalnızca 75 milyon gönderi yapılması öngörülüyor. Bununla birlikte, Avrupa merkezli işletmelerin bu yoğun sezonda toplamda 500 milyona yakın paketi hem AB üyesi hem de AB dışındaki ülkelere ihraç etmesi bekleniyor.

Efsane Cuma ve yılbaşını kapsayan yoğun sezon dönemi ise, Avrupa’daki perakendeciler ve üreticiler için kritik bir dönem oluyor. Türkiye’de, bu dönemde yapılan gönderilerin yüzde 73,4’ünün (349 milyon) işletmeden tüketiciye (B2C) olması bekleniyor. İşletmeden işletmeye (B2B) gönderiler de perakendecilerin stoklarını yenilemesi ve yılbaşı yoğunluğuna hazırlık yapmasıyla birlikte önemli bir artış gösteriyor. Tüm gönderilerin yaklaşık yüzde 12’sinin B2B olması öngörülüyor.

FedEx Güneydoğu Avrupa ve Fransa Yer Operasyonları Başkan Yardımcısı Eser Sezek, “Yoğun sezon, lojistik sektörü ve Türkiye’de desteklediğimiz sayısız işletme için kritik bir dönemdir. Pandemi sonrası en büyük teslimat sezonu olması beklenen bu yılda, kıtalar ve ülkeler arasında taşımacılık ticaret ve büyüme için son derece önemlidir. Bu durum, e-ticaretin gücünü yansıtmaktadır. Hava yolu ve kara yolu ağımızı kullanarak, yılın en yoğun döneminde müşterilerimize rehberlik ediyor ve onlara bölgeler arası büyüme fırsatlarını yakalamaları için yardımcı oluyoruz.” dedi.

Sezek şöyle devam etti:

“Küresel ticaret için stratejik bir kesişim noktasında bulunan Türkiye, Avrupa işletmelerini Asya ve Orta Doğu’daki pazarlarla bağlamada önemli bir rol oynamaktadır.”

  Hibya Haber Ajansı